Gymnasieval!

Jag tycker att det är så jobbigt med gymnasievalet! Jag blir helt galen, jag ändrar mig ju varje dag, ena dagen känner jag för att gå nåt och nästa dag något helt annat. Just nu är jag inne på sjukgymnast. Och det får jag ju läsa på universitet sen. Nu är det bara vilken linje jag ska gå innan dess. Just nu står det mellan vård och omsorg eller samhäll beteendevetenskap. Och det lutar lite mer åt att det blir vård och omsorg, eftersom att det är en yrkes förberedande linje, det inebär ju att det är lite praktik och att den är lite mer praktisk vilket jag tycker om. Men det finns en hake, jag vill helst inte praktisera/jobba på ålderdomshem. Jag vill hellre ha en inriktning mot barn/ungdom. Så det hoppas jag att man kan få välja.
Det som är bra med vård och omsorg är ju att man får en yrkesstämpel, det får man ju inte på samhäll, där är jag ju inget när jag går ut skolan. Där förlänger man ju bara valprocessen, så att säga.

Jag tycker att när man är 15/16 år är det alldeless för svårt att välja vad man ska göra i resten av sitt liv

Är det någon som går/gått vård och omsorgs - programmet som vet om man "bara" kan välja att praoa på typ sjukhus, elle "måste" man praoa på äldreboende??

Är det någon mer än jag som håller på och ska försöka välja vad dom vill göra i sitt liv?
Vad har ni kommit fram till att ni vill göra?


Kommentarer
en blogg om 5 systrar

Nu är dagens blogg vinnare utsedda! Kika in och kolla om du var en av dom! & om inte? var med igen!:) Kram<3/Systrarna Backström



http://systrarnabackstrom.se/2012/january/dagens-blogg-avslutad-ny-omgang.html#comment

2012-01-09 @ 20:02:46
URL: http://systrarnabackstrom.se
Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Nu har jag utsedd 3 vinnaren av dagens blogg. Inlägget dyker nog upp när som!! ... Det strular lite hos blogg.se just nu så håll koll på min blogg!

Nu vet du iaf att jag har utsedd vinnarna ;)

Kram!

2012-01-09 @ 23:17:13
URL: http://sense.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0