Idag är det.....



 Idag är det alltså fregdagen den trettonde för er som missat det. Men jag har inte stött på någon otur idag, så det kanske inte biter på mig? Har ni råkat ut för någon otur idag?

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Men idag har vi fått göra ett gammalt nationellt prov och det var svenska och där fick vi skriva uppsats. Vi började med den 11.00 tror jag och vi var inte klara förrän 14.10 tror jag men under den tiden hade vi även haft en lunch rast och en liten rast på 5-10 minuter. Så dagen har varit lite jobbig, har haft väldigt ont i handen. Nu kanske ni undrar hur vi kunde ha svenska under så lång tid, har ni inga andra lektioner? jo det har vi, vi hade bild, svenska och NO under den tiden. Våran klass har haft lite otur med våra svenska lärare under högskole tiden. Våra lärare har inte kunnat någonting. Och våran nya lärare som vi fått nu (vi har henne redan i bild och musik så vi känner henne) ska försöka lära oss 2 års svenska på ca: 4 veckor så schemat är lite pressat så nu har vi även svenska på våran bildlektion för att hinna med allting. Så den här veckan har vi redan hunnit med 2 nationella prov i svenska, så hon håller tempot. Tuff start på lovet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0